Filtrul de particule reprezinta o solutie tehnica de depoluare a emisiilor automobilelor, folosita de Peugeot - Citroen (in anul 2000), si mai apoi de Opel si Volkswagen, Ford si altii, incepand cu 2004 pentru a intruni conditiile impuse de norma de poluare Euro5.
Aceste filtre de particule sunt de fapt "capcane" de funingine, retinand de la 85% pana la 99% CO, existand patru clase de filtre de particule, dupa calitate, incepand cu anul 2000 (C1) pana in 2012 (C4).
Principiul tehnic folosit, consta in retinerea noxelor (NO si CO) in blocul de calcit perforat in forma de spirala, de sute de canale de mic diametru, care prezinta asperitati de ordinul micronilor care "agata" si depoziteaza aceste particule, si care, din cand in cand trebuie arse, in conditii de temperatura de minim 600 grade celsius (fenomen numit "regenerarea filtrului de particule").
Blocul de calcit are forma cilindrica, inchisa intr-o incinta metalica de forma unui catalizator, o incinta cu site fiind situata in partea din fata, cu rol de a ajuta prin procesul de oxidare, la cresterea temperaturii din filtrul de particule.
Regenerarea se intampla ori de cate ori softul din ECM comanda initierea operatiei, dupa ce senzorul de presiune diferentiala (dinainte si dupa filtrul de particule) indica o diferenta de presiune mai mare de 0.1 atmosfere, semnificand colmatarea filtrului cu funingine. ECM comanda injectoarele sa ramana deschise un timp suplimentar, numit "timp de postinjectie", care poate furniza pana la de 5 ori mai mult carburant decat intr-o functionare normala, fapt care duce la incalzirea evacuarii la temperaturi de pana la 875 grade celsius, suficient pentru arderea funinginii, care se transforma in cenusa.
Regenerarea se face comandata de testerul auto, pentru cazurile grave, cand senzorii de presiune sau temperatura nu functioneaza corect, supapa egr este defecta sau filtrul de particule este exagerat de plin cu funingine (mai mult de 48%) caz in care se estimeaza ca fara o curatare mecanica, in atelier, exista riscul de aprindere al automobilului.
Este important sa folositi ulei de motor special, cu continut redus de cenusa, astfel ca atunci cand eventual aveti pierderi de ulei pe la turbina aceasta sa nu provoace infundarea imediata a filtrului de particule.
O cauza intalnita des pentru infundare este egr defect sau injectooare defecte, impreuna cu turbina defecta, pe care este bine sa le remediati imediat, deoarece preturile pentru un filtru de particule nou incep cu 1500 euro. Va asteptam in atelierul nostru pentru o regenerare sigura si reusita, cu inlaturarea cauzelor care o provoaca.
|
2021.06.18
Buna aziua!Cat costa (cu demontat montat inclus)si daca se poate face o curatare a supapei EGR la un Golf 6 -DSG 5k1-2011,TDI 140 cp/103kw cod motor CFFB,aceeasi procedura si la filtrul de particule va multumesc.
|
|
2020.10.26
Buna ziua, Dl Alexandru, curatat dpf 2 litri 450 lei fara TVA, demontat si montat filtru particule 350 lei fara TVA, transport 70 lei
|
|
2020.10.12
Bună ziua,pentru curățare, montat /demontat filtru particule la un motor de 2.0 motor wolkswagen pe mașină dodge, un preț vă rog! Mulțumesc anticipat!
|
|
2020.10.12
Bună ziua,pentru curățare, montat /demontat filtru particule la un motor de 2.0 motor wolkswagen pe mașină dodge, un preț vă rog! Mulțumesc anticipat!
|
|
2020.02.18
Pt Dl Mustafa: Filtrul de particule se curata pentru un pret de 450 lei fara TV, montare demontare inca 350 lei, curier 100 lei, durata 4-5 zile lucratoare.
|
|
2020.02.18
Buna ziua!
Cum se desfasoara regenerarea filtrului de particule? Pentru un Golf 6, 1.6 TDI. Se face o programare? Cat timp dureaza procesul?
|
|
2020.02.18
Buna ziua!
Cum se desfasoara regenerarea filtrului de particule? Pentru un Golf 6, 1.6 TDI. Se face o programare? Cat timp dureaza procesul?
|
|
2019.11.29
Dascalu Gheorghe, va astept la atelier
|
|
2019.07.05
DORESC O CURATARE FILTRU PARTICOLE LA SUBARU FORESTER.
|
|
2019.01.30
Curatarea filtrului de particule 350 lei faa TVA, montat demontat 350 lei Egr de curatat 120 lei
|
|
|
Iulius Service Auto detine autorizatie de service pentru aproape
toate tipurile de masini
Operatiuni ce se pot executa:
vopsitorie, tinichigerie, tester diagnoza, reparatii sistem climatizare, reparatii parbrize si ferestre, reparatii motoare,
reparatii mecanice, reparatii electrice, repararea sistemelor electronice de injectie
reglare unghiuri directie, montare instalatii audio, montare dispozitiv de tractare, montare alarme auto
inlocuire parbrize si ferestre, diagnoza auto
Alte servicii:
tuning autopolish autoparcare autochiptuningasistenta pe soseletractare auto
Comercializam: piese si accesorii auto
Suntem un service modern, complet utilat cu echipamente si scule absolut noi si moderne, achizitionate dupa 2006,
cu sectie de mecanica, tinichigerie si vopsitorie, cu 6 mecanici, 4 tinichigii si 2 vopsitori, cu vechime medie de 10 ani,
si experienta dovedita, bine cunoscuti ca profesionisti de piata auto locala. Politica firmei este sa mentinem preturile
la un nivel minim, chiar in lipsa profiturilor noastre, pentru a fideliza clientela;
Ne adresam tuturor posesorilor de automobile din judetul Constanta.
|